حقیقت جو

از ابرها بگذر؛ آسمان باقی است...

حقیقت جو

از ابرها بگذر؛ آسمان باقی است...

انتخابات؛ هدف یا وسیله؟

  «یا من هو غایة منای» 

 

    دوباره فضای کشور رنگ و بوی انتخابات به خودش گرفته؛ جبهه متحد، جبهه پایداری، صدای ملت، جبهه ایستادگی، مردمسالاری یا اصلاح طلبان؟! کدامیک؟ شما به کدام یکی! رای میدهی؟  

    برخی ها صرف حضور در انتخابات را کافی می دانند؛ این  نگاه شاید به این دلیل باشد که نگاهشان بیشتر معطوف به دشمن خارجی است یا شاید هم... شما چطور؟ بعضی معتقدند زمانیکه کشور به کارآمدی مناسب برسد خود بخود دشمن نیز مایوس خواهد شد. بنابراین آنچه در انتخابات غایت محسوب می­شود انتخاب افراد با صلاحیت بالاست، اما اگر حضور نیز بالا برود نعم المطلوب خواهد بود. من به نگاه دوم متمایلم چون هم حضور درش لحاظ شده هم کارآمدی؛ که البته شخصا احساس می کنم کشور ما در صورت کارآمدی خود بخود حضور مردم و بخشی از مشروعیت را خواهد داشت و اساسا همیشه کارآمدی سیستم، سبب ساز رضایت و حمایت مردم است.  

    اما اگر بخواهم در شرایط کنونی به معیارهایی توجه بدهم که بعد از صلاحیتهای عمومی نمایندگان بیشتر باید بدان توجه نمود؛ باید عرض کنم نامزدهایی که رفتار مصلحت اندیشانه و محافظه کارانه نداشته یا کمتر داشته باشند،به وظایف قانونی و تخصصی خود قاطعانه ملتزم باشند و به جای نظامی، امنیتی و فرامجلسی اندیشیدن به وظایف حرفه ای خود توجه کنند؛ بیشتر مورد نیازند. نماینده­ای که هویت مجلسی خود را شناخته باشد و به همه مردم بیاندیشد(دوباره بخوانید همه مردم!). نماینده­ای که حق محور باشد نه مصلحت محور چراکه تقنین، تعیین محدوده حقوق و تکالیف مردم است و مجمع تشخیص، مسئول تعیین مصلحتها است! نماینده­ای که هویت حزبی او موجب نشود حقوق دیگران را ملاحظه نکند. نماینده­ای که رأیش ممتنع نبوده و حرفی برای گفتن داشته باشد. نماینده­ای که از شجاعت لازم برای ابراز نظر صحیح برخوردار باشد. نماینده­ای که راه و رسم تعامل و پذیرش سلایق مختلف را بداند چون مجلس یعنی تعامل. نماینده­ای که احدی را فراقانونی نبیند. نماینده ای که حداقل در یک زمینه متخصص و یا مجرب باشد و نگاه کلان و بلند مدت به بحث قانونگزاری داشته باشد. 

فعلا در بین اسامی بالا شاید ترکیبی از صدای ملت و جبهه متحد بیشتر از مابقی به معیارهای مذکور نزدیک باشد؛ البته از افراد ذی صلاح دیگر تشکلها نباید غافل بود...

نظرات 16 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 اسفند 1390 ساعت 11:37 ب.ظ

با سلام.
البته انتظار وجود تمامی این ویژگی ها در یک نماینده،انتظار زیادی به نظر میرسد،اما به هرحال امیدوارم افرادی وارد "خانه ملت"شوند که لیاقت آن را داشته باشند و دغدغه تعالی کشور و ملت را داشته باشند و "واقعا "صدای ملت باشند...
البته باید سابقه افراد را بررسی کرد و دید کسانی که سابقه حضور در مجلس را داشته اند آیا صدای ملت بودند یا اینکه باز بوی انتخابات به مشامشان خورده و دوباره انقلابی و دلسوز شده اند؟!!!

با سلام و تشکر جناب آقای بی نام
من هم بیشتر موافق مجلس صدای ملت باشه
یعنی یه بخاری داشته باشه همین
با تشکر

محمد خزاعی دوشنبه 8 اسفند 1390 ساعت 08:51 ب.ظ

سلام به جمیع حقیقتجویان
در ابتدا باید ممنون باشم از استاد عالیقدرم به خاطر به روز بودن وبلاگ(از نظر موضوع مطالب)

از نظر من در هر ارگانی که مسئولانی منتخب می شوند ورود و وجود انسانهای رادیکالی بسیار مضر و مخرب است.

مانند رئیس جمهوری که می خواهد وزیران و مسئولین دولت را انتخاب کند.
بنده در انتخاب احزاب و تفکرات فراوان نمایندگان آینده بحث میانه رویی آن فرد در هر حزبی را در اولویت قرار می دهم.

در ضمن بنده رای نمیدهم چون رای من هیچ تاثیری در آینده کشورم نخواهد داشت و این انتخابات فرمالیته در جمع آوری آمار بسیار مفید بوده و این را تاریخ به ما آموخته.

اما بیایید اینقدر بد بین نباشیم مشکل کشور ما خود ما هستیم که با دیدن چند آمار و ارقام و حرافی و تخریب شخصیت ،آنی نظرمان برگشته و همه با هم پر شور و نشاط پای صندوق های رای می رویم و مشتی پولادین بر دهان آمریکا و اسرائیل وشوروی و انگلیس و خلاصه کل دنیا می زنیم و با کشوری سرشار از مهادن و نعمت های الهی و گذشته ی چنین و چنان ،بی تمدنی را فریاد میزنیم
هر ماه یک ترور داریم تفکرات باز سیاسی را تنها در فیس بوک می توان یافت،هنوز گندم و برنج وارد می کنیم و هنوز می گوییم مرگ بر امریکا(ی بیچاره)

ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش...

سلام آقا محمد

من با ابتدای کلامت موافقم ولی از اونجا به بعدش رو باید بگم موافق نیستم چون شما اگه تو آمریکا هم زندگی کنی باید برای مشارکت سیاسی حتما تو انتخابات شرکت کنی
اگه دقت کنی در همین کاندیداها می تونی نفرات دلخواهت رو انتخاب کنی
ممنون ار حضورت.

راستی راجع به آقایان
ابوترابی
توکلی
مطهری
نادران
مصباحی مقدم
عباسپور
کاتوزیان
و...
دوستان کمک کنید؛ اضافه کنید
و نظرتون رو هم ابراز کنید
...
باید دید چه می شود
منتظرم

احمدی سه‌شنبه 9 اسفند 1390 ساعت 04:27 ب.ظ

با سلام
باید خدمت آقا محمد عرض کنم که با رای ندادن ما نه واردات گندم و برنج متوقف میشود و نه مشکلات دیگر حل.
نکته دیگر اینکه دوره این حرف های احساسی و عوامانه که چرا مرگ بر امریکا میگوییم و قبلا متمدن بودیم و الان بی تمدن و... به سر رسیده.
نظرتان درباره فیس بوک هم بسی ما را به خنده واداشت.
بنده در انتخابات شرکت میکنم چون عقیده دارم که این کشور و این نظام متعلق به ماست و مشکلات را هم باید خودمان حل کنیم و با غر زدن و بی تمدن خواندن مردم که توهین بزرگی است به جایی نخواهیم رسید.

متحد چهارشنبه 10 اسفند 1390 ساعت 12:08 ق.ظ

سلام
شما میگی مثلا امثال مطهری مشکل ندارند
....

سلام و تشکر
نه بنده به ایشان و امثال ایشان تعصبی ندارم
و اشکالاتی را هم وارد می دانم

ولی با توجه به شرائط کشور احساس می کنم
کسانی که کمتر محافظه کارند و مصلحت گرا نیستند
رک گویند و البته فتنه سازی هم نمی کنند
معضلات کشور و دولت را با مصلحت سنجی های روزمره و بی ملاک لاپوشانی نمی کنند و نیز در برابر حکم رهبر که وحدت ساز است هم منقاد هستند
بیشتر از افراد محافظه کار مصلحت اندیش مورد نیاز هستند
ولی این افراد در تشکلها متاسفانه پخش شدند برخی ها هم نیامدند مثل همین دکتر لنکرانی

فعلا آقایان
ابوترابی؛ توکلی ؛ نادران‌ ؛ مصباحی مقدم و... از متحد
و مطهری؛ کاتوزیان؛ عباسپور؛ رضایی ؛ نواب و.. از صدای ملت
توجه بنده را به خود جلب کرده اند

حضرتعالی هم مجازید به هرکه دوست دارید رای دهید

احمدی چهارشنبه 10 اسفند 1390 ساعت 03:45 ب.ظ

با سلام
در بحث انتخاب افراد باید دقت کنیم که ما میخواهیم از بین افرادی که از فیلتر شورای نگهبان (که قابل نقد هست)عبور کرده اند عده ای را که به سلایق ما نزدیکترند انتخاب کنیم.
سلیقه خود من اینست که تمایل دارم افرادی را انتخاب کنم که حضور آنان باعث رشد کشور در تمام زمینه ها باشد.افراد متخصص،شجاع،آزاده،منصف و البته متدین و قانونمدار،کسانی که شهامت گفتن حرف حق هرچند به ضررشان باشد را داشته باشند و در برابر ظلم به مردم ساکت ننشینند و فریاد بزنند.
در واقع من نماینده ای میخواهم که با سیب زمینی تفاوت هایی داشته باشد...

فقط پایداری چهارشنبه 10 اسفند 1390 ساعت 11:55 ب.ظ

سلام
برادر اقبالی به پایداری نداری ها
فقط پایـــــــــــــــــــــــــــــــداری

با سلام
و با احترام به انتخاب حضرت شما
امیدوارم اخلاقتون مثل آیکنی که گذاشتید نباشه
باید عرض کنم یکی از مشخصه های هویت یک نماینده «نظارت دقیق بر اجرای قوانین» چه در حوزه قضاء و چه در حوزه اجرا و ... است
شما یک مورد از این آقایان مثلا رسایی و کوچک زاده و آقاتهرانی و ... بیارید که یک بار رگ گردنشان برای عدم اجرای قانون بلند شده باشه؟!!!
باوجودی که دائما خود را ذوب ولایت معرفی می کنند ولی به این جمله عمیق از حضرت امام توجه ندارند که «ولایت فقیه یعنی ولایت قانون»!!

من نمی دونم مثلا اگر یک بار مصاحبه می کردند و می گفتند آقای دولت چرا بودجه مصوب و ابلاغی مترو تهران را پرداخت نمی کنی مگه مشکلات مردم را نی مبینی
یکی بدون هیچی میشه استاد اخلاق! لقبی که سید بحر العلوم نمی خواست به مرحوم ملا احمد نراقی(صاحب معراج السعاده) بدهد! حالا این عناوین از کجا برای این آقایان صادر شده الله العالم
دیگری در کمیسیون فرهنگی نشسته مثلا در مورد ممیزی سینما تصمیم میگیره مجری ازش می پرسه نظرت راجع به فیلم «سعادت آباد» چیه میگه انتقاد دارم! بعد مجری میگه فیلم رو دیدید میگه نه!!!! (معنای حقوق حلال یک نماینده)
یکی دیگه دم تیربون مجلس ایستاده منتظره جلوی آقای ابوترابی رو بگیره که نکنه گزارش کوی دانشگاه در مجلس قرائت بشه و نظام فرو بریزه!!!
بعد وقتی بعد از شش ما بی بی سی فیلم کوی رو نمایش میده لب می گزند که آقا آبرومون رفت چرا کسی کاری نکرد!!!
دیگری در توجیه بی اعتنایی ۱۱روزه و قبلا ۷ روزه احمدی نژاد به حکم حکومتی ولی فقیه فایل صوتیش پخش میشه و اگر همین کار توسط خاتمی انجام شده بود از قم کفن پوش می آمدند تهران ....!
اینه معنای حق محوری؛
اینه معنای عدالت ورزی و مسئولیت پذیری آقایان که دائما در پیله مصلحت خود ساخته و خطرناک بیشتر فرو می روند.

برادر!!
برخی ها می خواند بیان تو مجلس برای مثلا رای دادن به قانون عیدی کارگران و کارمندان از اثبات خدا شروع کنند تا به تصویب قانون برسند که شایدم بهش نرسند و بدلیل شرایط منطقه و کلا جهان مصلحت اقتضا نکنه این قانون رو تصویب کنند...

برادر شما توجه کن که به اسم مبانی دینی و .... می خوان بشینن تو مجلس طرح حذف الف و ب و ج رو از نظام بکشند نه اینکه الزاما دنبال حل مشکل مردم مردم مردم(نه فقط محاسن دارا!) باشند!!!
با تشکر
یاحق

ا چهارشنبه 10 اسفند 1390 ساعت 11:59 ب.ظ

با سلام
مطالبتون رو خوندم و استفاده کردم. اما بهتر دیدم چند نکته رو متذکر شوم. اول از همه یک جمله از امام خمینی است که تاکید میکند حضور مهم است و انتخاب صلحا نیز تکلیف است!!!
نکته دوم در مورد مصلحت اندیشی است. به نظر بنده اینجا یک چیزی غافل مانده است. مجلسی که نتواند مصلحت را تشخیص دهد به چه دردی میخورد! مجلس جای تصمیم سازی است و باید با توجه به شرایط موجود در جامعه و وضعیت جهانی تصمیمات صحیح اتخاذ نماید. این تصمیمات یعنی توجه به مصالح کشور کردن. البته توجه به مصلحت در هیج کجا به معنای نفی حقیقت نمی باشد!
در مورد اعتقاد به ولایت هم نظر بنده کاملا مخالف شما است و به نظرم باید به افراد ولایی رای داد و سخنانی چن فراجناحی دیدن و ... پوششی بر عدم اعتقاد به ولایت است.
در مورد علی مطهری نیز به چند جمله بسنده میکنم. ایشان انسانی بزرگوار است اما یک سخنرانی در دانشگاه امیکبیر کرده است که واقعا در نوع خود بینظیر است. اهم مطالبی که دیدم اینها است: گرفتن اطلاعات از سایتها و استناد کردن به آنها و تهمت زدن بر مبنای آنها
نقل قول از افراد بدون دانستن نام آنها(مثلا اعتقاد رهبری به خود ایشان ولی نمیدانست چه کسی گفته است)
اتهام زنی
بنده در حال اضر رای خودم را بر تلفیقی از دو گروه پایداری و ... گذاشته ام

با سلام و تشکر از حضورتون

ببینید در مورد انتخاب اصلح نیز همین آقایان جبهه محترم پایداری برای احمدی نژاد سر و دست می شکوندن بعد با اندک زمانی سکوت مطلق!!
خیلی ها زمان بنی صدر می گفتند: «بنی صدر صد در صد» بعد کلاه ... سرشان رفت ولی امام فرمود من از اون اول مخالف بودم به نظرت صاحب بصیرت کیه اینجا!!
شما وقتی پای مصلحت سنجی را می کشی وسط و هیچ ملاکی هم نمیدی و معلوم نمی کنی حدود و ثغورش چیه دیگه نیمشه جمعش کرد. مصلحت تا کجا؟ شرائط ویژه که همیشه بوده!! بابا مصلحت ساز وکار داره! مگه از رهبر انقلاب نشنیدید که میفرمود: «بالاترین مصلحت عمل به قانون است»!!!!!
آقای مطری و هرکسی دیگه مثل جناب کیهان که اخبار ویژه از رجا و رسا و... می گند(البته کیهان برخی اوقات ترجیح میده رفرنس هم نگه) خودشان را خراب می کنند برای من هم فرقی در این مورد نیست!! ولی...

بنده به رای شما احترام می گذارم. یاحق

حساس پنج‌شنبه 11 اسفند 1390 ساعت 11:47 ق.ظ

با سلام

اولا در مورد سخنان جناب احمدی باید بگم که یا ایشون در جامعه حضور ندارند یا جزو قشر مرفهین بی درد هستند بعد اینکه معیار اصلی انتخاب نماینده باید ولایت مداری باشه بقیه چیزهایی که گفتید جز فرعیات هستند(کشک هستند)
دوما من لیست ها رو نگاه میکردم دیدم افراد در بیشتر لیست ها تکراری هستند فقط اسم لیستها تغییر میکنه خیلی خندیدم

سوما چون من همیشه طرفدار مظلوم بودم به حزب عدالت طلبان ایران اسلامی رای میدم نمیشه که یک سری افراد کله گنده همش روی کار بیان باید به افراد جدید هم فرصت داد

چهارما اگر جبهه توحید و عدالت هم لیست بده من به اون هم رای میدم

در آخر هم در مورد سخنان آقا محمد هم باید بگم ما باید بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنیم ...

احمدی پنج‌شنبه 11 اسفند 1390 ساعت 03:28 ب.ظ

با سلام
من با خواندن نظر آقای حساس تاسف خوردم.از ایشان سوال میکنم که آیا شجاع بودن،طرفدار مردم بودن،کودن
نبودن،متخصص بودن و.. یعنی کشک؟
یعنی اگر کسی بی عرضه و نادان و دزد و... باشد اما دم از ولایت بزند شما به او رای میدهید؟!!!
واقعا متاسفم.....
در مورد جبهه پایداری هم فقط میگویم،عمر این آقایان و حرف هایشان به سر رسیده و دیگر جایگاهی بین عموم مردم ندارند.

حساس پنج‌شنبه 11 اسفند 1390 ساعت 09:52 ب.ظ

آقای احمدی در مورد تاکیدم بر ولایت باید به عرض برسانم
طبق بررسی‌های انجام شده در وصیتنامه‌های شهدا، همانطور که به طور متوسط در هر وصیت‌نامه‌ای چهار مرتبه ذکری از اباعبدالله(ع) و کربلا به میان آمده است، چهار مرتبه هم بر ولایت فقیه تاکید و تصریح شده است.(ماهنامه معرفت/شماره ۶۵/ص۱۱۷) من نمی‌دانم چرا شهدا در اوج صفای باطن و نورانیت ضمیر که وصیت‌نامه می‌نوشتند این‌همه بر ولایتمداری تاکید می‌کردند؟ آیا آنها در آستانۀ شهادت از تعادل خارج می‌شدند یا به اوج تعادل می‌رسیدند؟
ضمن آنکه حتماً روایت «لَمْ یُنَادَ بِشَیْ‏ءٍ کَمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَة»(کافی،ج۲ ص۱۸) را هم سخن گفتن دربارۀ ولایت و بیان حکمت‌ها و اسرار آن تازه در جامعۀ ما آغاز شده است و شما در مقابل چشم‌های حیرت‌زدۀ دشمنان ولایت خواهد دید که چگونه این اصل نورانی جهانگیر خواهد شد و به هیچ‌وجه با ندانم‌کاری‌های شما و همفکرانتان تضعیف نخواهد گردید.
والسلام

با سلام و تشکر
خوبه اهل مطالعه اید
آقای پناهیان به دادتون رسید!

با اجازه آقای احمدی باید بگم
شما همچون آقای پناهیان بد گرفتار مغالطه شدید
هر نماز خونی عابد نیست
ولی هر عابدی اهل نماز است

این همان نکته ای است که از چشمان تیز جناب پناهیان و امثالشان مخفی مانده شایدم عمدا مخفی مانده!!
اتفاقا بصیرت حقیقی در این است که نگذاریم در بین مردم ولایت به پوسته ظاهری بی محتوا انگاشته شود بلکه باید ولایت را به هدفش که عدالت است برسانیم تا ولایتی با مسمی داشته باشیم
پاسخ مفصل جناب آقای پناهیان رو به آینده موکول می کنم ولی اجمالا تا همین جا بس...

حقیقتجو جمعه 12 اسفند 1390 ساعت 01:29 ب.ظ

با سلام به همه دوستان دو قلم به یادداشت اضافه کردم

۱-«ترکیبی از صدای ملت و جبهه متحد»

۲-«نگاه کلان و بلند مدت به بحث قانونگزاری داشته باشد»

دومین نکته را یکی از دوستان جانی مطرح کردند
اولیش هم که از ابتدا مد نظرم بود که ترکیبی از این دو لیست می تواند کار ساز باشد
ولی بازهم می گویم که کشور ما نیاز به عدالت ورزی صریح و قانوگرایی صریح و سیاست ورزی شفاف نیاز دارد
محافظه کاری و مصلحت اندیشی سمی شده به جان قانون و به اعتماد بخشی از مردم
ولی چرا قبول دارم که افراد باتجربه و قانون شناسی که چند دوره در مجلس بوده اند نیز باید برای تعادل لیست باشند
اگر ما افراد رک و صریح می خوایم برای تعادل نیاز به افراد پخته و با تجربه نیز داریم همچنین ....

از همه دوستان تشکر می کنم حتی اونهایی که خواندن ولی ابراز نظر نکردند؛ شاید این هم نوعی مصلحت اندیشی باشد. یا حق

آقا مهدی یکشنبه 14 اسفند 1390 ساعت 12:10 ق.ظ

سلام من برخی تند رویهارو ناشی از ارادات خودسرانه که منسلکین در ذى سیاست روحانیه، به عنوان دیانت اظهار و ملت جهول را به وسیله ی فرط جهالت و عدم خبرت به مقتضیات کیش و آیین خود، به اطاعت وامى دارند؛ و این اطاعت و پیروى چون غیرمستند به حکم الهى - عز اسمه - است، لهذا از مراتب شرک است.

(خداوکیلی فهمیدید چی گفتم؟!!! )

سلام
گزاره ات خبری نداشت تو .... یچی.....
ولی به لحاظ محتوی باید بگم
انصافا علما و بزرگان ما به هیچ عنوان از دین به عنوان ابزار استفاده نمی کنند بلکه خود و عمر خود و زندگی خود را در جهت اعتلای دین گذاشته اند شما به حضرت امام و علامه طباطبایی و آیت الله بهجت و رهبر انقلاب و خیل عظیمی از بزرگان نگاه کنید که چگونه پروانه وار به دور دین و خدمت به مردم میگشته و می گردند
ولی بله عده ای هم هستند که سوء استفاده می کنند اگر کلام شما ناظر بر این عده قلیل باشد بنده نیز با شما موافقم
با تشکر

احمدی دوشنبه 15 اسفند 1390 ساعت 01:43 ب.ظ

با سلام
متاسفم که آقای حساس مانند دیگر همفکرانشان هرجا که حرفی برای گفتن ندارند پای شهدای عزیزمان را وسط میکشند و میخواهند جهل خود را پشت آنان پنهان کنند و البته طبق معمول غیر همفکرانشان را متهم و تخریب میکنند.
البته ایشان جواب سوالات مرا نداده و با مطرح کردن بحث شهید میخواهند بحث را منحرف کنند.من به شکل دیگری سوالم را مطرح میکنم:آیا از نظر "شهدا"، تخصص و درایت و شجاعت و ... یعنی "کشک"؟
در ضمن باید بگویم که اگر آقای خامنه ای برای شما رهبر است برای من هم رهبر و هم مرجع تقلید است.پس نیازی نیست شما درس ولایت به دیگران بدهید.
امیرمومنان علی علیه السلام:جاهل را نمیبینی مگر در حالت افراط یا تفریط.

مهدی پنج‌شنبه 18 اسفند 1390 ساعت 05:33 ب.ظ

سلام
بنده انتقاد شدیدی دارم نسبت سایت هایی که بحث های بین آقای مطهری و پناهیان رو منتشر کردند این کار باعث شد برخی مسایل روشن شود و مردم آگاه شوند و این بر خلاف سیاست اتخاذ شده در ... است.

از فرد با تجربه و سیاستمداری مثل آقای پناهیان که دارای ده ها مشاور و تحلیلگر سیاسی است عجیب بود داخل همچین تله ای گرفتار شود و آتشی را بیافروزد که بعد ها ... را به باد دهد.

و در مورد سنت پسندیده حمله چماق به دستان به خانه افراد بی گناهی که فقط یک نقد داشتند توجه شما را به سخنان مولای حقیقیم سرورم امامم و ولیم امیر مومنان علی (ع) جلب میکنم : « به من خبر رسید که مردی از لشکر شام به خانه زن مسلمان و غیر مسلمان که در پناه حکومت اسلام بود وارد شد، و خلخال و دستبند و گردنبند و گوشواره های آنها را به غارت برد . در حالی که هیچ وسیله ای برای دفاع ، جز گریه و التماس کردن ، نداشتند ، لشکریان شام با غنیمت فراوان رفتند بدون اینکه حتی یک نفر آنان ، زخمی بردارد و یا قطره خونی از او ریخته شود ، اگر برای این حادثه تلخ ، مسلمانی از روی تاسف بمیرد ، ملامت نخواهد شد ، و از نظر من سزاوار است » .
(خطبه 27)حضرت در مورد غیر مسلمانان که داخل مملکت اسلامی بودند اینهمه حساسیت داشت ولی ما نسبت به علمای بزرگمان و مراجعمان که برخی خودشان از پایه گذاران این حکومت بودند و سالها در تبعید و زندان بسربردند و زندگی خود را وقف خدا و اسلام کردند و جانانه جنگیدند چه کردیم ؟ فقط سکوت، از روزی بترسیم که همین بلاها سر خودمان بیاید و دیگران با سکوتشان به این کار ها رضایت دهند .

ضحا یکشنبه 21 اسفند 1390 ساعت 11:30 ب.ظ http://lohezoha.blogfa.com

سلام
چقدر اینجا بحث های انتخاباتی داغه!
هر چند که از شخصیت های نامبرده شناخت دارم...
اما با توجه به موقعیت شهری به کسان دیگری رای داده ام
با نظر به همان ملاک های گفته شده....

منتظر حضور

سلام
متشکرم
بله در هر شهری می توان افرادی را با ملاکهای مذکور یافت
ان شاءالله...

علیرضا جمعه 18 فروردین 1391 ساعت 12:50 ق.ظ http://infographics.loxblog.com

آقا محشر بود متاسفانه اینترنتم قطع بود و نتوانستم در بحث شرکت کنم
آقای احمدی به شما احسنت می گویم
جواب دندان شکنی بود !!
انشاالله در انتخابات پیش رو نماینده هایی با این خصوصیاتی که گفتید انتخاب خواهند شد
همچون توکلی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد