حقیقت جو

از ابرها بگذر؛ آسمان باقی است...

حقیقت جو

از ابرها بگذر؛ آسمان باقی است...

جامانده ماهِ دل‌ربای رمضانم

جامانده ماهِ دل‌ربای رمضانم

سرگشته و آواره چو غارت‌زدگانم


آن اسمْ که از ذات‌حَقَش شد متجلی

چنگی نزده رفت، ز خسران‌زدگانم


آن سفره که مفتوحْ زلطف و کرمش بود

بستـــــــــــم دریغا که ز قحطی‌زدگانم


بیچاره‌تر ازمن چه‌کسی هست دراین شهر

افتاده‌  و بیچاره‌ ترین از همگانم


تا بود رخ‌ِ یار دل‌آرا، نشدم مست

از هجر رخِ یار چو وحشت‌زدگانم


آه از فرصت از دست دلِ من رفته

از اینهمه سستی ز پشیمان‌شدگانم


راه‌ دگری نیست دری نیست بکوبم

از غفلت پرغلظت خویشم نگرانم


مِهرش شود آیا به دلم مُهر هدایت

تا وصل دگر درپی او در غلیانم

 

دوم شوال سنه ۱۴۳۲ق برابر با دهم شهریور ۱۳۹۰ش

نظرات 2 + ارسال نظر
رفیق قدیمی شنبه 12 شهریور 1390 ساعت 05:11 ب.ظ

سلام
ماشااله حسابی شوریده شدی
در کل خیلی خوب شده ، موفق باشی برادر.
بااحترام چون میدونی اهل به به چه چه نیستم 2تا نکته به نظرم رسید هرچند شاید از نظر اصلا وارد هم نباشه:
1- مصرع اول بیت ششم درنیومده درستش کن
2- مصرع دوم بیت پنجم شاید محنت زده مناسبتر از وحشت زده باشه، چون توی فضای عاشقانه در هجرِِ ِ معشوق معمولا از کلمه محنت و غصه استفاده میشه تا وحشت.
البته باز این نظر منه و ممکنه کاملا با چیزی که مد نظرت بوده جور درنیاد
توی این مایه دلتنگی ها منم یه چیزایی جوونیا گفته بودم:
ازبس که گرم گشته سر من به وامها
دیگر نمی رسد به دلم آن پیامها
یادش بخیر، هیئت و شور و .... ولی چه زود
چادر زدم به بادیه ی بی مرامها
بقیه اش یادم نیست!!!!!!!!
موفق باشی

با سلام
از لطف شما ممنونم

در مورد بیت ششم با شما موافقم چون هنگام تصحیح شعر ازطرفی می خواستم آه سرجاش بمونه و وزن هم از دست نره حسابی کلافه شدم گفتم شاید یادگاری خوبی برای اولین شعر باشه

البته اصل شعر در فاصله کمتر از یک ساعت فراهم آمد و هنگام تصحیح کمی تغییر کرد و بیت دوم اضافه شد. چون سعی داشتم حال خودم را گزارش دهم از کلمه وحشت استفاده کردم و البته اصلا کلمه محنت به خاطرم نرسید

از دقت و لطف شما سپاسگزارم
از خیرخواهی شما هیچگاه بی نیاز نیستم که بازتابی است از رحمت الهی...

[ بدون نام ] شنبه 9 مهر 1390 ساعت 10:29 ب.ظ

سلام.
شاید این سوال ربطی به این مبحث نداشته باشه.
به نظر شما فرق بین واقعیت و تصور چیه؟
برای مثال همین که من به سایت شما اومدم سوال مطرح کردم از کجا معلوم این یک تصور نباشه.

با سلام
ضمن تشکر
نمی دانم چرا اسمتون رو درح نکردید
راستش سوالتون هم زیاد روشن نیست
ولی باید بگم تصورات ما حاکی از واقعیت خارجی هستند
و تصور صورت ذهنی واقعیاتند البته نه همه آنها
اگر تمایل ادامه بحث را دارید روشن تر بپرسید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد