حقیقت جو

از ابرها بگذر؛ آسمان باقی است...

حقیقت جو

از ابرها بگذر؛ آسمان باقی است...

خلاصه جلسه 26/1/90- اعجاز قرآن رمز تحریف ناپذیری!

باسمه تعالی

    اعجاز قرآن بعد از دلیل "تواتر" یکی از دلایل مهمی است که بر عدم امکان تحریف این کتاب آسمانی اقامه می شود، یک مسلمان اگر چنانچه به وجه اعجازی قرآن توجه نداشته باشد سیستم معرفتی اش نسبت به قرآن ناقص خواهد بود. اعجاز قرآن کریم از ابتدای بعثت تا کنون یک امر جاری و ساری است که این کتاب را به صورت یک موجود حی و زنده قرار داده است. معجزه بودن قرآن از مواردی همچون اعجاز عصای حضرت موسی (علی نبینا و آله و علیه السلام) نبوده است که بعد از وفات نبی الله، دیگر برای مردم قابل دسترس نباشد چرا که:  

اولا؛ قرآن بعد از آنکه توسط رسول خدا به مردم ابلاغ شد، دیگر برای بقای خود نیازی به وجود آن حضرت ندارد بر خلاف اژدها شدن عصای حضرت موسی که به اراده خدا و حضور موسی علیه السلام در زمان خاص نیازمند بوده است.

ثانیا؛ قرآن خود به صراحت کسانی که بعد از شایعه شدن مرگ رسول خدا(در جنگ احد) سست شدند را توبیخ کرده و می گوید: آیا اگر او بمیرد یا کشته شود شما به گذشته خود برمی گردید؟ اَفَاِن مَاتَ او قُتِلَ اِنقَلَبتُم عَلی اَعقَابِکُم؟ (144 آل عمران) که این خود نشان می دهد حجیت و اعتبار قرآن بعد از فوت نبی اکرم نیز پا برجاست.

بعد از بیان این مقدمه کوتاه نحوه استدلال اعجاز قرآن بر عدم تحریف قرآن را بیان می نمایم:

فرض اول: به گواهی خلل ناپذیرِ تاریخ، محمد بن عبدالله(صلی الله علیه و آله) اسلام را به عنوان دین حق، دین خاتم و اکمل ادیان گذشته معرفی نموده است.

فرض دوم: پذیرش حقانیت اسلام و فهم آن - در زمان حال- وابسته به اعجاز و اعتبار قرآن می باشد.

نتیجه: در صورت فرض تحریف قرآن، اعتبار و اعجاز این کتاب آسمانی ساقط خواهد شد، بنابراین حتی فرض تحریف قرآن را نمی توان پذیرفت چرا که حقانیت و خاتمیت این دین وابسته به اعتبار قرآن است.(بلکه با وجود اعجاز، فرض تحریف پوچ است!)

 کسی که مدعی تحریف قرآن است می باید موارد تحریف را روشن نماید و الا با صرف احتمال نمی شود از کل قرآن دست برداشت، دقت کنید قرآن کتابی است که حاوی بیش از شش هزار آیه آنهم بدون تناقض است، کسی که از روی صداقت سراغش برود هدایت گری، اعجاز و آسمانی بودنش را با دل و جان تصدیق می کند. بیان معارف عمیق و مطالب علمی، روایت زندگی گذشتگان و خبر از آینده آنهم با اسلوبی آهنگین و جذاب و با بلاغت خیره کننده این کتاب را بی نظیر و "زنده" قرارداده است.

 این قصه سر دراز دارد.... از بیان نظرات و اشکالات دوستان حتما استقبال خواهم نمود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد